Українська нація

працюємо для вас...

Українська нація | Українська нація
Як грати в нарди?

1. Загальні положення. 1.1. Грають двоє. Гра йде на спеціальній дошці, розділеною на дві половини (ліву і праву). Кількість шашок на дошці по 15 у кожного гравця, які розставляються на своїй частині дошки вздовж правого боку. Набори шашок у гравців різного кольору. Кількість зар - 4. Гравці по черзі викидають зари (гральні кістки). 

Кожен гравець має право пересувати тільки шашки свого кольору. 1.2. Початкове розташування шашок на дошці (позиція 12 і 24) називається 'голова', хід з цього положення називається 'хід з голови' ("взяти з голови"). За один хід з голови можна взяти тільки одну шашку. 1.3. Право першого ходу і вибір кольору шашок розігрується так: кожен гравець кидає один гральний кубик (зар). Це жереб: право першого ходу і вибір кольору шашок отримує той, у кого випало більше очок. При однаковій кількості випали очок, кидок повторюється. 1.4.Якщо гра складається з декількох геймів, то другий і наступні гейми починає гравець, що виграв попередній гейм. 1.5. Хід гравця це кидок зар, а також рух шашок після кидка. 1.6. Кидати зари краще з невеликого стаканчика, але можна і з долонь (по домовленості з опонентом). Кидати необхідно так, щоб зари впали на одну половину дошки і стійко лягли на грань. Якщо зари розлетілися по обох половинах дошки або впали на підлогу, на стіл (тим більше під стіл), або кубик одного з гравців встав косо, притулившись до бортику або шашці, то кидок повторюють. 1.7. Кожен гравець грає своїми зарами. Хід вважається зробленим, коли гравець забрав свої зари.

2. Сенс гри

2.1. Гравець повинен пройти всіма шашками повне коло (проти годинникової стрілки), зайти ними в 'дім' і 'викинути' їх раніше, ніж це зробить супротивник. 'Домом' для кожного гравця вважається остання чверть ігрового поля, що починається з клітини, віддалений від "голови" на 18 клітин. 2.2. Термін 'викидати' означає робити шашкою такий хід, щоб вона виявлялася за межами дошки. 'Викидати' шашки можна тільки після того, як всі шашки 'прийшли в дім'. Отже, білі йдуть із зони 12-7 в зону 13-18, а чорні із зони 19-24 в зону 1-6.

3. Розіграш

3.1. Гравець кидає одночасно два кубики (зари). Після кидка гравець пересуває будь-яку зі своїх шашок на число клітин, рівне що випав числа одного з кубиків, а потім одну будь-яку шашку на число клітин, рівне що випав числу іншого кубик. Тобто, якщо на одному кубику випало 'три', а на іншому 'п'ять', то, відповідно, можна пересунути одну свою шашку на три клітини, а іншу на п'ять клітин. В цьому випадку можна пересувати одну шашку на вісім клітин. Який хід першим робити, більше випало число чи менше, не має значення. При цьому з голови можна брати тільки одну шашку.

Перший кидок партії надає гравцям виключення з вищевказаного правила. Якщо одна шашка, яку тільки й можна зняти з голови, не проходить, то можна зняти другу. Таких кидків для гравця всього три: шість-шість (6 ** 6); чотири-чотири (4 ** 4) три-три (3 ** 3) В даній ситуації зіграти однією шашкою повний хід немає можливості, так як заважають шашки противника, що стоять на голові. Якщо випадає одне з таких сполучень, то гравець може зняти з голови дві шашки. 3.3. Не можна пересувати дві шашки на число клітин, вказане одним кубиком, а потім на число клітин, вказане іншим кубиком. Тобто, якщо випало п'ять-чотири, не можна піти спочатку однієї шашкою на два, потім другий на три (тобто відіграти двома шашками п'ятірку) і потім так же відіграти четвірку. 3.4. Якщо на обох зарах випадає однакова кількість очок (дубль, паш, гош, куш), тоді кількість очок подвоюється, тобто гравець грає так, як ніби кинув 4 зари і може зробити 4 ходи на число клітинок, що випало на одному кубику. 3.5. До закінчення свого ходу гравець може пересувати свої шашки на свій розсуд, якщо це не суперечить цим Правилам. Хід вважається зробленим, коли гравець з дошки забрав свої зари. Якщо хід при цьому виявився незавершеним або суперечить правилам, опонент має можливість прийняти хід в тому вигляді, як він зроблений, або зажадати від гравця зробити правильний хід. Заборонено виставляти блок (загрожденіе; міст) з шести шашок - "пробігом", якщо попереду цього блоку немає шашки суперника .

На одне поле дозволяється ставити довільну кількість шашок. На клітку, зайняту шашкою супротивника, шашку ставити не можна. Якщо шашка потрапляє на зайняту клітину, про неї кажуть, що вона "не йде". 3.7. Якщо шашки супротивника займають шість клітин перед небудь шашкою, то вона виявляється замкнутою. Не заборонено будувати блоки з 6 шашок, проте всі п'ятнадцять шашок супротивника замкнути не можна. Ви маєте право вибудувати загородження з шести шашок тільки в тому випадку, якщо хоча б одна шашка супротивника перебуває перед цим загородженням. 3.8. Якщо шашки замкнені так, що гравець не може зробити жодного ходу на ту кількість очок, що викинув на зарах (шашки 'не йдуть "), то очки гравця пропадають, а шашки не рухаються взагалі. 3.9. Якщо гравець має можливість зробити хід на кількість очок на одному зорі, а на кількість очок, що випало на іншому зорі, зробити хід не представляється можливим, то гравець робить тільки один хід. Окуляри іншого ходу пропадають, тому що шашка не йде. 3.10. Якщо у гравця є можливість зробити повний хід, він не має права його скоротити, навіть якщо це в його інтересах. Тобто, якщо гравцю вигідніше зробити 'три', а випало "шість 'і є можливість піти' шість ', то слід ходити' шість '. 3.11. Якщо випав такий камінь, який дозволяє гравцеві зробити тільки один хід, причому будь-який з двох, то гравець повинен вибрати більший. Менші очки пропадають.

Примітка: терміном 'камінь' в нардах може називатися гральний кубик, а також комбінація очок, що випала на двох зарах. Наприклад, камінь 'чотири-три ". 3.12. Викидати шашки це означає робити такі ходи, щоб шашка опинялася за межами дошки. Гравець може почати викидати шашки тільки тоді, коли всі його шашки прийшли в будинок. 3.13. В процесі виведення шашок з будинку гравець має право використовувати окуляри, які випали на зарах, на свій розсуд: він може зіграти шашкою в будинку або її викинути. Викидати шашки можна тільки з полів, що відповідають випали очей на зарах. Наприклад, якщо випало 6-3, гравець може вивести з дошки одну шашку з 6-го поля та одну шашку з 3-го поля (три можна зіграти з 6, 5 або 4 поля).

В процесі виведення шашок з власного будинку дозволяється виводити шашки з полів нижчого розряду, якщо в полях вищого розряду шашок немає. Наприклад, якщо на зарах випало 6-5, а на полях 6 і 5 немає шашок, то гравець може вивести з будинку дві шашки з наступного по порядку, четвертого поля, якщо і там немає шашок, то з третього, якщо і там немає з другого і т.д. 3.14. Нічиєю в нардах (поки) немає. Якщо один гравець викинув всі свої шашки, другий вважається переможеним, навіть якщо наступним кидком може теж викинути всі свої шашки. Партія закінчується.

4. Розрахунок у грі.

4.1. Положення, коли програв зумів викинути хоча б одну шашку, називається, програв 'оин' (0-1). 4.2.Положеніе, коли один гравець викинув всі свої шашки, а його супротивник не зумів викинути ні однієї, називається поставив 'марс' (2-0).


 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Реклама

На даний момент 32 гостей на сайті

Українська нація © 2011-2018